donderdag 20 september 2012

VAAG? of GAAF!

Jezus wat een vage site dachtik toen ik het zelf zag. Dat kan beter. Laat eens wat werk zien!
De TIJD is gekomen:
Dit gedicht droeg ik voor op de viering  van de Dag Buiten De Tijd: 25 juli 2009, behalve dat ik toen zei:
"...feesten alsof het 2012 is". Op 21-12-2012 heb ik het in een nog verder doorgetripte versie voorgedragen op "Het Einde van de Wereld".

21-12-2012 is zogenaamd het eindpunt. Er zijn andere einddata in omloop die ook zekere logica volgen.
Maar wie bepaalt het begin?!

We hebben te maken met enorme kosmische omlopen. Het gaat hierbij om allerlei processen. Die kun je niet reduceren tot 1 dag. Waarbij te vaak passief gedrag gepredikt wordt. Wachten totdat alles ineens plotsklaps zal veranderen, zo werkt het niet!

Heb het een tijdje gevolgd. Vond het 13-dagen-ritme met bij elke dag een bepaald soort actie erg geforceerd. Niet mijn persoonlukke stroom.

Vervolgens kwam ik er achter dat niet alle mayakalenders die dag aflopen (wat ik eerder had gelezen in een boek van Peter Toonen) en dat die fixatie op deze mooi klinkende gregoriaanse datum weer het zoveelste staaltje navolgen van externe autoriteit is. Een religie.


De mayakalender geeft een maankalender met 13 manen/jaar.  Knap natuurluk, edoch deze loopt niet synchroon met de werkelijke maanstanden. Terwijl juist actuele planeetstanden directe invloed uitoefenen.
Er wordt vervolgens een magisch betekenissysteem van onbekende herkomst aan toegevoegd.

Ik zie het als deel van een kosmisch spel. De MAYA New World Order.
Als je dit samen doet, in synchronisatie, kun je de magie, het samenspel ervan ervaren.
Maar met z'n allen hetzelfde doen blijft een VissenTijdperk-programmering.

Einde van de gestolen tijd. Recht op je eigen flow!
Dat vereist zorgplicht. Initiatief nemen om je eigen flow te volgen. Jezelf dwingen (met inspiratiegedreven liefdevolle discipline) en vrijwillig samenwerken is de nieuwe wereldorde.

Einde van de gestolen tijd gaat m.i. ook over de gedwongen belastink. STAPJE VOOR STAPJE is het nu zover dat de roverheid gemiddeld de helft van je werkjaar in beslag pakt. Gebekt door een grondwet die gebaazeerd is op heerschappij ipv vrijheid. Terwijl er in het verleden een 80-jarige oorlog werd gevoerd omdat Spanje een belastink van 10% wilde invoeren.

Wat mij betreft wordt 2013 het jaar van de confrontatie. Dat is maar 1 mogelukke definitie en deze is ook al bezig. Alleen gaat ie steeds harder doorzetten. Met officieel: moderne slavernij in vol ornaat, verkocht als vrijheid en ‘solidariteit’. Aangemoedigd met een Nobelprijs nato bene…

Maar 2013 definieer ik ook als het JAAR van de GODIN. Ben van plan om stevig liefde te gaan bedrijven, flink opladenz. That’s the spirit! Dat is de basis.

13 is voor velen een ongeluksgetal, terwijl het staat voor het omklapmoment naar een hogere octaaf, het moment van verandering dus. Nogmaals deze is al bezig, het systeem IS al op tilt. Doorpakken zal steeds sneller gaan geschieden. OOK TEN POSITIEVE want meer mensen zullen veranderingen in hun leven gaan invoeren, vanwege de noodzaak daartoe aangezet. Wat mij betreft mag de massaconsumens uitsterven. Dat is geen dreigedinges want hoop dat bewustwording om zich heen grijpt en er dus meer werkelukke (ipv cosmetische) verandering plaatsvind. Vele tekenen wijzen hierop. We doen wat we kunnen.

Tel hierbij op:
+ herdenkING 200 jaar koninkrijk (valt er weer wat te vieren?)
+ herdenking 150 jaar afschaffING fysieke slavernij (nou de moderne variant nog)…
+ ik focus me met name op eigen vieringen. De feesten van de oude wereldorde spreken me niet meer zo aan. Het nieuwe jaar begint voor mij dan ook pas in da lente, al begrijp ik dat 1 januari een moment is van een soort van wereldwijde synchronisatie. Alleen ben ik meer deel van mijn directere omgevING.